2011. június 14., kedd

Bemutatkozik Pásztory Janka :)

Az elkövetkezendő időszakban hétről - hétre szeretnék bemutatni Nektek egy-egy kreatív hobbit. Elsőként a választásom - természetesen ;) - a scrapbookra esett, hiszen magam is lelkes alkotó vagyok :) Egyik jeles magyarországi képviselője aki nemzetközi viszonylatban is nagy sikereknek örvend: Pásztory Janka - Yellow butterfly Design

Fogadjátok sok szeretettel: :)

Janka és a scrapbooking

2008 nyarán találkoztam először a scrapbookinggal, amikor az esküvőnkhöz kerestem ötleteket. A hagyományos formájába botlottam bele, és bár nagyon megfogott, praktikus okokból a digitálisnak álltam neki először. Egész életemben kreatívkodtam; a hobbijaim azonban az egy-két hónapnyi kezdeti fellángolás után egyszerűen kihúnytak. Semmit sem találtam elég érdekesnek a folytatáshoz, bár mindenbe nagy lelkesedéssel vágtam bele.

Sohasem voltam számítógépguru, sőt! Viszont úgy gondoltam, pénzt spórolhatok magamnak, ha a digitálisat kezdem el, és megnézem, mennyire tetszik. Aztán beleszerettem: a számítógépbe, a Photoshopba és az egész scrapbookingba. Most, 3 év elteltével tudom, ez szerelem, nem fog változni. Ezen keresztül látom az életemet, a múltat és a jövőt. Beivódott a mindennapjaimba. Szokták mondani, ezen keresztül látod az egész életedet. Ha valaki megszerette az albumkészítést, előbb-utóbb így fog érezni.

Miért? Mert átérzed, milyen fantasztikus, hogy megállíthatod az időt, hacsak egy pillanatra is. Amikor oldalba foglalod egy pillanatnak az emlékeit: a fotók mellé leírod a gondolataidat, érzéseidet, az egészet pedig egy szép, esztétikus formába öntöd, akkor igenis megállítottad az időt. Szeretem, hogy a scrapbooking alkalmas arra, hogy megörökítsem az életem és a körülöttem lévők életét; ugyanakkor egy-egy kedvenc fénykép köré számos történet építhető fel, ezt hívom én az emlékek megalkotásának. Én pedig szeretek emlékeket alkotni, dolgokat több szempontból láttatni. Mindezek mellett a scrapbooking a művészi kiteljesedés egyik formája. Talán éppen a komplexitásából adódóan szippant ennyire magába. Mindenki megtalálja benne a magának tetszőt.

Az elmúlt majd 3 év alatt a stílusom sokat változott. Még ma sem mondanám egységesnek, mert szeretek sok mindent kipróbálni, újakat tanulni. Kezdetektől fogva Didó (Dido Designs) az egyik kedvencem. Eleinte az ő stílusa hatott rám annyira, hogy megpróbáltam annak megfelelően oldalakat készíteni. Persze, ő utánozhatatlan J Aztán ahogy elkezdtem ismerkedni a hagyományos technikával, és stílszerűen fogalmazva, belevágtam az első papírlapomba, onnantól digitális téren is változtam. Ma már legtöbbször arra törekszem, hogy oldalaim a papírból készült oldalakhoz legyenek hasonlatosak. A magyarok közül leginkább Sabee, Franci és Noémi (Kolibri) stílusa ragad magával, sokszor fordulok hozzájuk inspirációért. Szintén kezdetektől fogva nagy kedvencem Liz Tamanaha (Paislee Press) – imádom a minimalizmusát. Nekem ugyan nem megy olyan szinten, de sokszor inspirálódom nála is. Ahogy Karla Dudley-nál, Wilna Fürstenbergnél és az utánozhatatlan Vinnie Pearce-nél is.

Oldalakat tudnék még teleírni arról, miért olyan magával ragadó a scrapbooking. Az albumjaimat látva sokszor hallom: „én nem vagyok ilyen tehetséges”, „én nem tudnék ilyet csinálni”, „bennem semmi kreativitás nincs”. Én pedig azt mondom: de igen!!! Én sem így kezdtem. Az egy hosszú folyamat eredménye, ahol ma tartok, és folyamatos fejlődésben vagyok. Lehet alkotni az alkotás öröméért is. Mert jó, mert kikapcsol, meg feszültséget old. Az pedig számomra megfizethetetlen, hogy a gyermekeim életének dokumentálhatom minden pillanatát. Jó érzés tudni, hogy a szeretetemmel átitatott oldalakon keresztül hátrahagyhatom nekik és unokáiknak életük történetét. 

Képek:
Vonatok (digi)

Ez egy egyszerű oldal, mely a keresztfiam játékát örökíti meg. Testvéremnek készítettem ajándékba a fotókönyvet, melyben ez az oldal is szerepel.  Könnyen elkészíthető, mert egy (ingyenesen letölthető) sablont használtam hozzá.

Moment to remember (hagyma)

Szintén egy nagyon könnyen elkészíthető oldal, ahol a fóliára nyomtatást próbáltam ki. Csak leveleket nyomdáztam az oldalra, rá a fóliás kép, még pár kiegészítő és kész is.

Köszönöm Janka! További csodás alkotásokat kívánok! :)

Végül, de nem utolsó sorban egy gyönyörű kis ládikát szeretnék megmutatni Janka csodálatos alkotásai közül, ez pedig nem más mint az " Emlékek ládikója"
Készítésének menetéről Janka blogján olvashattok.

Bármilyen kérdés esetén látogassatok el az InfoMami fórumra, hol a scrapbook topicon belül nagyon szívesen válaszolunk kérdéseitekre illetve segítünk megalkotni oldalaitokat!

A fórumot itt érhetitek el: scrapbook fórum


2 megjegyzés:

Janka írta...

Köszönöm a lehetőséget! Remélem, másokra is átragad a lelkesedésem eziránt a "hobbi" iránt. :)

InfoMami írta...

Én köszönöm Neked Janka! :) Bízom benne én is:) Nagyon jó kis kikapcsolódás ez és milyen szép emlékeink lesznek belőle:) Én is csak biztatni tudok mindenkit!:)

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls