2011. július 18., hétfő

Süti - sütés nélkül

A tejfölös kekszes sütemény receptjét Kreatív konyha oldalán találtam, ahol is rábukkantam az almás kekszes változatra is. Ezt évekkel ezelőtt Anyukám is elkészítette, emlékszem nagy sláger volt, de aztán valahogy elmaradt a készítése....

Tejfölös kekszes sütemény:

Hozzávalók:

500 g négyzet alakú háztartási keksz
600 g tejföl
3 ek cukor
1 csomag vaníliás cukor

Zselé:

2 csomag vanília pudig
700 ml Fanta vadmálna 

Elkészítése:
A tejfölt elkeverem a cukorral. Én egy nagy négyzet alakú jénai tálat választottam, amibe a kekszet nekiálltam rétegesen letenni. 1 réteg keksz, 1 réteg öntet ( durván a fele ) aztán megint egy réteg keksz és egy hab. Végül egy újabb sor keksszel zárjuk a rétegezést.

Elkészítem a zselét. Egy kevés üdítővel kikeverem a puding port, a maradék italt felteszem forrni. Mielőtt felforrna sűrű kevergetés mellett beleöntöm az elkevert pudingot. Néhány pillanat alatt ( nagy lángon ) teljesen besűrűsödik a krém. Nyomban ráöntjük a kekszes rétegek tetejére, hagyjuk kihűlni, majd hűtőben tárolva másnap fogyasztható.

Amin én változtatnék:
A kekszes réteg közé tennék gyümölcs darabkákat, így sokkal nyáriasabb lenne.
A vadmálna helyett így nyáron inkább a citromos-limos vagy narancsos Fantával lett volna az igazi. No ez persze nem jelenti azt, hogy így nem volt jó... sőőőt... de így tökéletes lenne:)

2 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Örülök, hogy ízlett! Jó ötlet a citromos-lime-s üdítő :)

InfoMami írta...

Én köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet! :))) A következő az almás variáció lesz:) egyébként ez is hiperszuper gyorsasággal elfogyott. Nagyon ízlett mindenkinek :)

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls